Volgers

vrijdag 30 maart 2018

Do more of what makes you happy...

Hallo allemaal,

Vandaag deel ik mijn DT bijdrage voor CraftAddiction. Ik heb deze keer een canvasboard op een canvas gelijmd omdat ik er een fotolijstje in wil verwerken en op een canvas alleen is dat niet stevig genoeg, en op het canvasboard alleen vond ik het niet genoeg 'body' hebben.
Het is een verjaardagskado voor een dochter van mijn vriendin en de kleuren van haar slaapkamer waren mijn leidraad. Ook bedacht ik er later nog een bijpassend pennenbakje bij.
Inmiddels is het kadootje op de plaats van bestemming. Haar reactie maakte de vele uurtjes werk meer dan waard 😊




Eerst heb ik dus met multimedium het canvasboard op het canvas gelijmd, en toen op alle 4 de hoeken 2 wigjes gelijmd, die je normaal achter het canvas steekt om het doek strak te trekken. Dit gaf een leuk effect. Dit allemaal een laag witte gesso gegeven en laten drogen. Hierna met structuurpasta en diverse maskstencils structuur opgebracht en ook weer laten drogen. Wat uitgeknipte stukjes kant in het midden van het canvas gelijmd. Alvast bedacht waar het lijstje moest komen.....
Met de Dylusions acrylpaint (white linen, after midnight, fresh lime, vibrant turquoise en calypso teal) een eerste kleurlaag dun opgebracht. Toen dit droog was ben ik flink losgegaan met de sprayinkten (van de Psst sprays: Turqoise, Lime Green,Olive Green, en Pale Blue, de Lindy's Stampgang Moon Shadow Mist, en tenslotte ook nog  hier en daar een kleurtoets met de Distress paint 'Lucky clover' en van DecoArt heb ik Dazzling Metallics 'Teal' gebruikt. Het lijstje heb ik bevestigd zodanig dat je er aan de bovenkant een foto in kunt schuiven. Ik heb er voor nu een tekst ingedaan die voor haar veelzeggend is....
Als decoratie heb ik diverse metalen embellishments gebruikt en ook weer de bewerkte babywipes (met de sprays die ik ook heb gebruikt op het canvas..) Hier heb ik reepjes van gescheurd en verdeeld aangebracht om het lijstje. Bloemetjes gemaakt van Flowerfoam en op kleur gebracht met inktspray. De vlinder gekleurd met groene sprayinkt, en verder alles een plekje gegeven. Als laatste ook nog wat CraftEmotions ink spray (Glimmer goud) wat spetters en vegen en met de Nuvo embellishment mousse (Fresh Copper) wat extra aangezet op de randen en hier en daar om wat extra op te lichten.

Zoals ik al eerder aangaf heb ik ook nog een pennenbakje, koker erbij gemaakt in dezelfde kleuren. Dit heb ik gemaakt van een theedoosje (zonnatura kruidenthee)  volgens dezelfde werkwijze en toepassing van kleuren en structuur.


       


De volgende materialen heb ik gebruikt uit de webshop van CraftAddiction.
(klik op de afbeelding om direct naar het product in de webshop te gaan)

      


    




               


         



      

             


Begin april gaan we weer met een nieuw, prachtig moodboard aan de gang, en dan worden ook de winnaars bekend gemaakt van de maart-challenge. Bedankt voor je bezoek op mijn blog en graag tot ziens!
Kijk ook op onze Facebookpagina voor nog meer inspiratie: Creatief met craftaddiction

Mixed Media Groetjes
Jenny

Geen opmerkingen:

Een reactie posten